Regulamin określający zasady naboru uczestników
do Projektu „Staże we Włoszech - Nasza przyszłość jest w naszych rękach”
w ramach Programu Erasmus Plus,
sektor: Kształcenie i Szkolenia Zawodowe, Akcja 1: Mobilność Edukacyjna
- Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczniów na 4-tygodniowe praktyki zawodowe w przedsiębiorstwach na Sycylii, Włochy
- Praktyki odbędą się w 2020 (maj-czerwiec) i 2021 (maj-czerwiec).
Planowane terminy mogą ulec zmianom w zależności od dostępnych połączeń lotniczych lub z innych ważnych przyczyn.
- W Projekcie weźmie udział w sumie 40 uczniów oraz 4 opiekunów dorosłych – po 2 opiekunów na każdą z grup uczniów, liczących po 20 uczniów (8 os. Technikum hotelarskie, po 6 os. - Technikum żywienia i usług gastronomicznych i kelnerskie).
- Rekrutacja uczestników przeprowadzana będzie w formie konkursu.
- Rekrutacja rozpocznie się dn. 16.09.2019 i będzie trwała do dn. 09.2019. zaś ogłoszenie wyników Rekrutacji nastąpi dn. 04.10.2019.
- Rekrutacja uczniów przeprowadzona zostanie przez Komisję Rekrutacyjną w składzie:
- Dyrektor danej szkoły, Przewodniczący Komisji,
- Kierownik szkolenia praktycznego,
- Pedagog szkolny
- Nauczyciel języka angielskiego - szkolny koordynator projektu.
- Do Konkursu mogą przystąpić uczniowie spełniający poniższe podstawowe kryteria:
- Są uczniami klas drugich i trzecich w roku szkolnym 2019/2020,
- Kształcą się w zawodach: Technik Kucharz, Technik Hotelarz, Technik Kelner,
- Nie brali wcześniej udziału w zagranicznej mobilności w ramach projektu Erasmus+ oraz POWER.
- Uzyskali co najmniej ocenę poprawną z zachowania na koniec klasy I / II.
- Uzyskali co najmniej ocenę dostateczną z języka angielskiego na koniec klasy I / II.
- Będą brać udział we wszystkich zaplanowanych działaniach projektowych, mających na celu przygotowanie się do odbycia czterotygodniowej praktyki zagranicznej na Sycylii.
- Wypełnili poprawnie Formularz Zgłoszeniowy (wraz z wymaganymi załącznikami) i złożyli go do sekretariatu szkoły do dn. 27.09.2019.
- Dostarczyli zgodę rodzica/opiekuna na wyjazd za granicę.
- W ramach Konkursu kandydaci będą zobligowani do wykonania następujących zadań:
- Złożenie Formularza Zgłoszeniowego (wraz z wymaganymi załącznikami) do dn. 27.09.2019.
- Samodzielne opracowanie i załączenie do ww. Formularza także swojego listu motywacyjnego w języku polskim i angielskim 80 – 120 słów (na temat swojej motywacji i oczekiwań oraz korzyści płynących z wzięcia udziału w praktykach zagranicznych).
- Przystąpienie do rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim w określonym przez Komisję Rekrutacyjną terminie.
- Kryteria - kandydaci będą oceniani przez Komisję Rekrutacyjną wg następujących kryteriów:
- Uzyskana ocena z języka angielskiego na zakończenie klasy I / II: 3-15 pkt.
(celujący – 15 pkt. , bardzo dobry – 10 pkt., dobry – 7pkt., dostateczny – 3 pkt)
- Średnia z uzyskanych ocen z przedmiotów zawodowych na zakończenie klasy I / II: 0-25 pkt. (celujący – 25 pkt. , bardzo dobry – 22 pkt., dobry – , dostateczny – 15 pkt., dopuszczający – 5 pkt.)
- Oceny z zachowania na zakończenie klasy I / II (co najmniej poprawna): 2-15 pkt.
(wzorowe – 15 pkt. , bardzo dobre – 10 pkt., dobre – 7pkt., poprawne – 2 pkt.)
- Osiągnięcia (konkursy, olimpiady, certyfikaty), zaangażowanie społeczne oraz opinia wychowawcy – 0-15 pkt.
- Rozmowa kwalifikacyjna w języku angielskim – 0-10 pkt.
- Trudna sytuacja materialna (niski dochód – do 500 zł na osobę w rodzinie) – 0-15 pkt.
- Pochodzenie z terenów wiejskich – 0-5 pkt.
Uczeń może uzyskać maksymalnie 85 pkt.
- Zakwalifikowani zostaną uczniowie, którzy spełniają kryteria i uzyskają największą liczbę punktów.
Komisja Rekrutacyjna sporządzi LISTĘ ZAKWALIFIKOWANYCH UCZESTNIKÓW (20 osób) i LISTĘ REZERWOWĄ ( 8 osób) kandydatów do projektu.
Na listę rezerwową dostaną się uczniowie, którzy nie zostali zakwalifikowani do programu ze względu na niższą liczbę punktów.
- W razie rezygnacji lub usunięcia kandydata z udziału w projekcie, zostanie wybrana osoba z listy rezerwowej, która uzyskała najwyższą liczbę punktów.
- W przypadku niewyczerpania miejsc danego profilu zawodowego z powodu braku kandydatów spełniających podstawowe kryteria, na wolne miejsca będą wybierani uczniowie pozostałych zawodów o najwyższej liczbie punktów.
- W przypadku niewystarczającego naboru w wyniku przeprowadzonej rekrutacji zostanie przeprowadzona dodatkowa rekrutacja uzupełniająca na zasadach określonych w odrębnym regulaminie.
- Formularz Zgłoszeniowy będzie umieszczony od 01.09.2019. na stronie szkoły w miejscu informującym o projekcie.
- Procedura odwoławcza:
- Każdemu uczniowi, który złożył Formularz Zgłoszeniowy i wszystkie wymagane załączniki i nie zakwalifikował się do udziału w projekcie, przysługuje prawo jednokrotnego odwołania się od decyzji Komisji Rekrutacyjnej w terminie 1 tygodnia od ogłoszenia wyników
- Uczeń składa wówczas do Sekretariatu szkoły pisemny wniosek odwoławczy, który musi zawierać: datę, dane ucznia, dane szkoły, powód zakwestionowania decyzji Komisji Rekrutacyjnej i/ lub wskazanie konkretnych zarzutów o charakterze proceduralnym, jeżeli zdaniem ucznia naruszenia takie miały miejsce, wraz z uzasadnieniem, podpis ucznia.
- Komisja odpowie na wniosek do 5 dni roboczych od złożenia odwołania.